Segítség

1.Kezdő

A Shakes and Fidget a Playa Games új játéka. Sémájában nem sokban különbözik a többi játékuktól (Bitefight, Battleknight stb). A játékosok egy karaktert irányítanak, akinek vannak tulajdonságai és tárgyai - ezek növelik a harcban a nyerési esélyét. A játékosnak alapvetően háromfajta fő cselekvési lehetősége van:

1. Fogadó. A fogadóban kapott küldetésekben adott idő alatt kapsz aranyat, tapasztalati pontot és esetenként tárgyat.
2. Városőr. A városőr adott idő alatt elvégzett munkáért aranyat ad.
3. Aréna. Más játékosokat támadhatsz meg. A győzelem esetén aranyat zsákmányolsz. A nyertes becsülete nő, a vesztesé csökken.
1.1. Aréna

Ha belépsz a játékba, és az arénában épp tudsz támadni (eltelt már 10 perc a legutóbbi támadás óta), akkor mindig támadj nyugodtan, a dolog ingyen van. A támadásnál SOHA ne a gép által felkínált ellenfelet üsd! Mert valószínűleg ki fogsz kapni. Kattints helyette a toplistára (dicsőség csarnoka). Ekkor látni fogod a saját helyezésed, és azokat a játékosokat, akiknek a becsülete a tiedhez hasonló. Keress a listán egy olyan játékost, aki legalább 2 szinttel alacsonyabb nálad (1-2. szinten természetesen elégedj meg egy 1. szintűvel. Azért érdemes legalább 2 szinttel lefelé ütni, mert a sebzést és életpontot a szint erősen befolyásolja, az alacsonyabb szintűek a hátrányukat általában még jobb felszereléssel sem tudják befolyásolni. És azért érdemes olyat keresni, akinek a becsülete nem sokkal kevesebb a tiednél, mert így tudod a maximálisat zsákmányolni. Ha megfelelő karaktert találtál a toplistában, kattints a nevére, és a támadás gombbal ütheted is. Előtte azért érdemes a fegyverét megnézni, ha esetleg túl tápos, keress mást.

1.2. Fogadó
A fogadó az egyetlen módja a TP szerzésnek és a Szin tépésnek.
Kattints  a középen ülő emberkére. Mindig 3 küldetésből választhatsz. A küldetés fő jellemzői:
Idő, arany, TP, tárgy.
Ahogy majd a későbbiekben kiderül, a TP/idő a legfontosabb. Tehát oszd el mindhárom küldetésnél a TP-t az idővel, és ahol a legjobb arány jön ki, válaszd azt a küldetést. Egy kivétel van: ha a küldetésért olyan tárgyat kapsz jutalmul, ami jobb a jelenlegi tárgyadnál, akkor válaszd azt. Ha az arány több küldetésnél is ugyanaz, akkor válaszd a rövidebb ideig tartó küldetést. Az aranynak itt nincs különösebb jelentősége, mindegy, mennyit ad a küldetés.
Fontos megjegyzések:
- Az istállóban amint lehet, vásárolj egy állatot. Az állat csökkenti a küldetések idejét, tehát a TP/idő hányadost erősíti. Legjobb a 30%-kos állatot, ez csak 1 gombába kerül.
- A játékban a táposabb tárgyakat gombáért lehet megvenni. Gombára fix esély van a küldetésben, időtartamtól függetlenül. Tehát ha nem vagy fizetős játékos, akkor jó taktika több, rövidebb ideig tartó küldetést vállalni, mint egy hosszút (persze azért ügyelj rá, hogy a TP/idő arány ne legyen jelentősen gyengébb, mint a többi küldetésnél)
- Új küldetéseket akkor kapsz, ha a háromból az egyiket megcsináltad.
- A 100 egységnyi küldetés mindig éjfélkor frissül. +20-at vehetsz 1 gombáért a fogadóstól, ha fizetős játékos vagy, ezt nyilván célszerű is megtenni. Ha nem fizetsz, akkor ne pazarold a gombádat erre.

1.3. Városőr

A városőrt mindig be kell nyomni, ha nem játszol legalább 1 óráig. A városőr aranyat ad az idődért cserébe. Épp azért nem gond, ha a fogadóban kevesebb aranyat kapsz, mert a városőrnél ezt bármikor kiegészítheted.
1.4. Bolt
A fegyverbolt és varázsbolt árukészlete is éjfélkor frissül. Tehát naponta egyszer érdemes megnézni, hátha van jobb cucc, mint amit jelenleg birtoklunk. Aki nem fizetős játékos, annak a max. 1 gombás tárgyakat javaslom, ennyit simán lehet a játékban a fogadóban szerezni, de annyit nem, hogy az 5-8 gombás cuccokat is nyakra főre megvehesd. Annyit úgy sem számít, hamarosan találsz jobb tárgyat. Én az 1 gombás árukészlet frissítést is feleslegesnek tartom ha nem vagy fizetős játékos.
1.5. Erőforrások
- arany: a tulajdonságokat ebből növeljük, a felszerelést ebből vásároljuk.
- tapasztalati pont: a szint növekedésével egyre erősebb felszerelést vehetünk, a sebzésünk és életpontunk szintén nő a szintlépéssel.
- becsület: az arénaharcnál a becsület nő, a top lista is becsület szerint van rendezve, de ennek az "erőforrásnak" más szerepe nincs. Csak annyiban számít, hogy a veled azonos becsületű karakterektől tudsz számottevő mennyiségű aranyat rabolni, az alacsonyabb becsületűektől egyre kevesebbet.
1.6.Kazamaták
A kazamaták egy érdekes színfolt a játékban. 10. szinttől elérhető, amikor tudod érdemes próbálgatni, óránként egyszer ingyen lehet próbálkozni. Ha sikerül, aranyat és esetenként tápos cuccot kapsz. A kazamaták egy darabig segít törni a játék monotonitását. A siker esélye nagyon függ a véletlentől, lehet, hogy a szörnyet alig tudod megsebezni, de egy óra múlva legyőzöd. Mivel semmilyen költsége nincs a kazamatákba való belépésnek, érdemes mindig bemenni, amikor tudsz, előbb-utóbb csak sikerül. Megjegyzés: a kazamata szörnyeknek is van kasztja, erre figyelj oda, ha pl. az ellenfél "harcos" és esetleg van talonban 1-2 brutál sok erőt adó tárgyat, érdemes átöltözni rá, hogy növeld a siker esélyét
1.7. Céh

Ha teheted, lépj be egy céhbe, bónuszt kapsz az aranyra és tapasztalatra. A céhek adót követelnek meg a tagoktól, tehát a céh választásakor arra törekedj, hogy a bónuszok / tagdíj arány a lehető legnagyobb legyen.
1.8. Rabszolgázás(Tilos, csak bátraknak!)

Mint minden ingyenes játékban, itt is jelentős előnyre tehet szert az, aki több karaktert indít, és a "rabszolgák" a fő karaktert ütögetik. Nyilván minden karaktert egyformán kell fejleszteni, csak amikor a rabszolga megkapja a fizetést a városőrtől, azt nem szabad elkölteni, hanem ütögetve a fő karit, szépen átadja neki. A becsületre ügyelni kell, hogy a karakterek becsülete azonos maradjon. Ehhez a fő karakternek időnként csupasz kézzel be kell támadnia a rabszolgákat, így átadva nekik a becsületet. Ez a stratégia persze nem szép dolog, és biztos előbb-utóbb majd a program készítői valahogy figyelik is majd aki ilyet használ.